Čekijos motociklų gamintojas, kurio
auksinis amžius baigėsi su socialistinio lagerio žlugimu ir Tarybų Sąjungos
griūtimi, bando rasti naują kelią į motociklininkų širdis. Gal jam ir pavyks,
bet ar tikrai tai toji Jawa, kurios mes laukėme.
Laikas nuo laiko interneto platybėse
pasirodanti miglota informacija apie naujai kuriamą motociklą pasitvirtino.
Jawa pristatė net du savo kūrinius.
Naujoji Jawa 350 OHC primena
septyniasdešimtaisiais – aštuoniasdešimtaisiais gamintą 634 modelio Jawa 350.
Pirmiausia į akis krinta tik šiam modeliui būdingos benzino bako apdailos ir
daiktadėžės.
Pasak gamintojo, daugiau nieko
nerasite iš senosios Jawos. Tai visiškai naujas kūrinys. Čekai apgailestauja,
kad šį motociklą sukūrė ne jų inžinieriai bei mechanikai. Tad pagvildenkime ar
šis teiginys teisingas.
Technologija kinų, tiksliau sakant iš SHINERAY 400 modelio, žinomo įvairiose Europos šalyse
kitais pavadinimais. Užtenka kiek pasigilinti ir išsiaiškinsime, kad SHINERAY
400 kilo iš Hondos CB400SS su varikliu Honda XR 400. Kas įdomiausia, jog
pažvelgus į Romet 400 Classic, matome jog turime reikalą beveik su tokiu pačiu
motociklu kaip ir naujoji Jawa.
Kalbame
apie Čekiją, nes Jawa, tai čekų motociklas pradėtas gaminti 1929 m. šviesios
atminties ginklų konstruktoriaus ir verslininko Františeko Janečeko. Pirmąja
Jawa tapo vokiškas motociklas Wanderer 500 OHV. Tai buvo labai seniai, bėgo
metai, keitėsi modeliai, tačiau šlovingi firmos laikai nelauktai pasibaigė.
Šiandieną Jawos savininkai indai iš Mahindra & Mahindra Limited, arba
Indijos įmonių grupė gaminanti automobilius bei tapusi šiandieniniu motociklų
rinkos gigantu. Daugiau negu keista, bet tai tiesa.
Mahindra
& Mahindra Limited stengėsi išsiveržti iš savo kiemo į platesnius vandenis
ir jai tai pavyko. Būtent indai praeitais metais perėmė prancūzų automobilių
gamintojos PSA Peugeot Citroen motociklų gamybos padalinį. Didelį atgarsį
sukėlė garsios italų automobilių dizaino bendrovės Pininfarina nupirkimas, kuri
projektavo Ferrari Enco, Maserati GranTurismo, Peugeot 406 Coupe ir kitus
automobilius. Dabar indams priklauso ne tik garsioji britų BSA, bet ir čekų
Jawa.
Paklausite,
kam gi reikia indams čekiško motociklo, jeigu užtektinai turi savų? Atsakymas
paprastas. Jie nori „sužaisti“ buvusių javistų jausmais ir nostalgija jaunystės
motociklams. Visi trokšta žinomos markės motociklo, o ne naujos, iš dar
nežinomo gamintojo. Mąstymas paprastas; senelis važinėjo Jawa, tėtis Jawa, tad
reikia ir man įsigyti Jawą. Visai nesukant galvos, kad šie trijų kartų
motociklai visiškai skirtingi savo išvaizda, techniniais parametrais, tačiau
visi to paties gamintojo.
Prieš
50 metų Jawa sėkmingai konkuravo pasaulio rinkoje su kitais motociklais, jei ne
kokybe, tai bent pigumu. Indija, šiuos motociklus, į savo šalį importavo nuo
1950 m. iki 1990 m. Sentimentus Jawai taip pat jaučia ne tik subyrėjusios
Tarybų Sąjungos, bet ir buvusių socialistinių respublikų motociklininkai. Tad indai
sumanė pasinaudoti šiuo legendiniu motociklu.
Šiandienos
rinka specifinė. Retas gali įpirkti motociklizmo technikos viršūnę - BMW. Visai
kas kita klasikiniai motociklai, kurie būtų solidūs, patvarūs ir pigūs. Būtent
indai nusprendė užpildyt šią nišą.
Daugelis
nusivils, kad Jawa tapo kažkokiu kinišku „klonu“. Pernelyg neišsigąskime. Taip
buvo visą laiką, taip yra dabar, šiais globalizacijos laikais. Juk kažkada iš Wanderer
„gimė“ Jawa, iš BMW – Uralas, iš DKW – Minskas, Sokolas. Tad galima sakyt, kad
naujoji Jawa taps kiniškos kilmės indiška čeke.
Naujosios
Jawos 350 OHC rėmas plieno vamzdžių, vieno cilindro oru aušinamas keturtaktis
variklis, 397 cm³, 20,4 kW (27,7 AG),
atitinkantis Euro 4 standartą. Greičių dėžė penkių pavarų. Priekinis ratas 19, galinis 18 colių. Priekiniai
stabdžiai diskiniai su ABS, galiniai būgniniai. Motociklo masė 160 kg.
Maksimalus greitis 130 km/h. Spalvos - raudona arba juoda. Kaina 99.930
Čekijos kronų (apie 3700 €).
Antroji naujiena Jawa 660 Vintage.
Rėmas vamzdinis, skysčiu aušinamas Minarelli SOHC keturtaktis
vieno cilindro variklis, 660 cm³, 36 kW (49 AG). Greičių dėžė penkių pavarų. Priekinis
ratas 19, galinis 17 colių. Priekiniai ir galiniai stabdžiai diskiniai su ABS. Gale
centrinis Bitubo amortizatorius. Motociklo masė 198 kg. Maksimalus greitis 160
km/h. Spalvos - raudona arba juoda. Kaina 179.830 Čekijos kronų (apie 6630
€).
Straipsnelį „sumetė“ Egidijus iš
Šventežerio pasinaudojęs www.inforiders.pl informacija.
gaila kad pacia senute jawos varikli tereikiejo padaryti skysciu ausinimu ir daugiau nieko nereikejo perdaryti,,su dieti abs ,stabdzius ir viskas...o gaila...o tas indiskas gal neblogas,bet gal uz tuos pinigus geriau japoniskas moto...
AtsakytiPanaikintinaujo tai yra tikrai ,,NAUJO,,uz tokius pinigus ne nupirksi.Japono
AtsakytiPanaikintiNafig toki nesamone reikalinga 3500€ uZ nauja geda,kuri vos virs100 bega.
AtsakytiPanaikintiIšvaizdą moco dar galima pakeisti,kopijuoti,bet jawos variklio garso nepakeisi.Nei indai nei kinai ar japonai to nepakeis ...
AtsakytiPanaikintiPirkau Jawa 634 1975 mokėjau 900 rublių.
AtsakytiPanaikintikainavo 910 rb
PanaikintiPa Ruskii -Samaja dišovaja JAVA v Čėkii tipėr v pradažė .SPASYBA
AtsakytiPanaikinti